Bestil Bremsebelægning / -sæt til lastbiler billigt

Bremsebelægning / -sæt til de BEDSTE lastbil mærker
Bremsebelægning / -sæt til BEDSTE modeller
Bremsebelægning / -sæt erhvervskøretøjer af høj kvalitet: de BEDSTE mærker
Bremsebelægning / -sæt til lastbiler: Bedst sælgende i vores katalog
Disse varer er de mest købte fra Bremsebelægning / -sæt katalog. Bredt sortiment fra de bedste mærker vil hjælpe med at vælge Bremsebelægning / -sæt til en en god handelspris og sikrer den bedste vished for at de passer, til din lastbil eller dit erhvervskøretøj.
Bremseforinger til bremseklodser er holdbare friktionselementer, som kommer i direkte kontakt med tromlen og stopper køretøjet i enhver situation. De er lavet af sammensat materialer og har en buet form. De sidder fast på en metalplade, en såkaldt “sko”. Deres interne buede form gentages i kilen, og den udvendige del gentages i tromlen.
Typer af foringer til tromlebremse klodser til lastbilerEfter producentens teknologi:
- Koldt presset: Disse er billiger og deres levetid er 60.000 til 80.000 km.
- Varmt presset : Disse har en længere levetid på 90.000 til 100.000 km, men er også dyrere.
Friktionsforing kan sættes fast på pladen på to måder:
- Med klæbestof. Denne forbindelse med mindre pålidelig og derfor findes det som regel kun i lettere erhvervskøretøjer.
- Med nitter. Denne type er tiltænkt tungere køretøjer.
Grundet operationelle ejendommeligheder, er både forreste og bagerste bremseforing til bremsetromle sko på lastbiler udsat for en betydeligt belastning. I betragtning af naturlig hurtig slid, gav producenterne mulighed for at installere et sæt foringer separat fra metalpladerne.
En af de mest almindelige årsager til tidligt slid eller ujævnheder på komponentet er forkert indstillede bremsemekanisme. Hvis afstanden mellem skoen og tromlen er mindre end det påkrævede, så er der en mulighed for spontan opbremsning. Dette øger risikoen for at komponentet overopheder og reducerer dets friktions egenskaber.
Konstant overbelastning af køretøjet er også skadeligt for komponentet. På grund af overbelastningen vil bremserne blive udsat for stor mekaniske og termiske belastninger, hvorved spåner og revner kan dannes på overfladen.
Du har brug for at forebygge indtrængen af olie og andre tekniske væsker fra at komme på den arbejdende overflade af bremseskoen. Dette kan medføre, at bremseskoen glider og reducerer bremse effektiviteten.
Friktionselementet bliver nogle gange rykket af metalpladen. Dette sker som regel, når dårlige komponenter bliver installeret, eller, hvis man har nittet delene forkert.
Hvordan afgøre man dårlig bremseforing til bremseklodser på lastbilerTromlen har specielle vinduer, lukket af bolt der kan trækkes ud, hvorefter man kan lave en visuel inspektion af komponentens tilstand. Tykkelsen af elementet med friktion målet med en skydelærer på daglig basis. Nogle gange har komponentet slidføler. Når deres tykkelse bliver reduceret til et minimum vil sensoren sende et signal til instrumentbrættet.
Slidet på friktionsoverfladen bliver ofte indikeret ved indirekte symptomer; knirkende og raslende lyde når man bremser, skæv opbremsning, øget bremseafstand. Når disse symptomer opstår, så bør hele systemet diagnostiseres og fejlsøgning på bremserne genneføres.
AutoDoc: Praktisk online shoppingLastbiler kræver meget holdbare foringer på tromlebremse skoene. Du kan købe et sæt i vores netbutik. VI garanterer dig fremragende kvalitet på alle komponenter. Du kan vælge det produkt, som passer til de tekniske specifikationer af dit køretøj med hjælp fra vores specialister. De er altid klar til at hjælpe dig med at besvare dine spørgsmål via mail, på telefon eller online chat.
Tillid til internethandel! Du kan uden forklaring returnere en reservedel inden for 200 dage efter købet og få dine penge tilbage. Hvordan? Benyt blot tjenesten Sikker Bestilling ved betalingsiden. Tjenesten koster kun 49,50 kr.